Vernieuwde binnenroede korenmolen De Krijgsman.

Na een periode van slechts twee wieken aan de monumentale stellingmolen, draait de nieuwe binnenroede al weer ongeveer ¾ jaar naar tevredenheid.

Het was de bedoeling om de stalen roede, met slechte plekken, op te knappen. Bij demontage bleek de roede zo slecht (o.a. laswerk), dat deze moest worden vernieuwd.

Wens was ook het oudhollands tuig (met zeilen) te vervangen voor zelfzwichting (lamellen), zoals rond 1900 het geval was. Dus was extra geld nodig.

Gezocht is naar extra sponsoren.

Naast de eigen bijdrage van de stichting hebben de volgende sponsoren aangegeven te willen bijgedragen in dit project:

-Van Toorn-Scholtenstichting (met extra bijdrage)

-Hendrik Muller Vaderlandsch fonds

-Prins Bernhard Cultuurfonds

-Rabo Coöperatiefonds

Waarvoor dank. De verdere afrekening van de bijdragen worden in 2020 verwacht. Gezien de beperkte financiële mogelijkheden is herstel van de buitenroede toen uitgesteld.